Monka

Serwis Sportowy Rzeszów
ul. Czackiego 5
tel. 516 629 000
Kaseta rowerowa

Cennik usług

  • Mały przegląd roweru 70 zł
  • Duży przegląd roweru 150 zł
  • Przegląd „zerowy” 50 zł
  • Przegląd amortyzatora olejowego (cena zawiera olej oraz gąbki smarujące) 80 zł
  • Przegląd amortyzatora 40 zł
  • Czyszczenie napędu (kaseta, łańcuch, korba, przerzutki) – 40 zł
  • Regulacja przerzutek 20 zł
  • Centrowanie koła 20 zł
  • Zaplatanie koła (wymiana obręczy lub piast) 30 zł
  • Wymiana koła 15-50 zł
  • Naprawa piasty 15-40 zł
  • Wymiana dętki lub opony 10-40 zł
  • Wymiana kompletnego napędu (kaseta, łańcuch, korba) 40 zł
  • Wymiana hamulca 10-50 zł
  • Wymiana przerzutki 20 zł
  • Wymiana klocków hamulcowych 10-30 zł
  • Wymiana klamki hamulcowej 10-30 zł
  • Wymiana manetki przerzutki 20 zł
  • Wymiana linki hamulca lub przerzutki 10 zł
  • Wymiana korby 10-30 zł
  • Wymiana łożysk korby 20-30 zł
  • Wymiana kompletu pedał 10 zł
  • Wymiana ramy 150 zł
  • Wymiana kierownicy 10-20 zł
  • Wymiana mostka 10-20 zł
  • Wymiana sterów 30 zł
  • Wymiana sztycy 10 zł
  • Odpowietrzenie hamulca hydraulicznego (płyn w cenie) 30 zł
  • Konwersja roweru na rower elektryczny 200 zł
  • Przechowanie roweru na okres jesienno-zimowy 200 zł

Podane ceny nie obejmują kosztów części niezbędnych do wykonania usługi

Autoryzowany serwis ARKUS&ROMET

Serwis ARKUS&ROMET
Od stycznia 2015r. jesteśmy autoryzowanym serwisem rowerów z grupy ARKUS&ROMET. Prowadzimy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny wszystkich rowerów Romet i Arktus. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.

Przechowanie roweru

  • Oferujemy usługę PRZECHOWANIA roweru na okres jesienno zimowy + PRZEGLĄD I PRZYGOTROWANIE ROWERU DO NASTĘPNEGO SEZONU.
  • Rower przechowywany jest w zamkniętym pomieszczeniu wolnym do warunków atmosferycznych, mrozów, śniegu itp.
  • Rower pozostawiony do przechowania na sezon jesienno-zimowy zostanie od razu przygotowany do kolejnego sezonu, przejdzie kompleksowy przegląd : wymiana smarów w łożyskach, centrowanie kół, regulacja hamulców i przerzutek, czyszczenie i smarowanie napędu (łańcuch, kaseta, korba).
  • Przechowanie roweru przez sezon zimowy od listopada kosztuje 200 zł. Przechowujemy od listopada do 31 marca. Każdy kto chce trzymać rower dłużej oczywiście ma taką możliwość - każdy dodatkowy miesiąc to tylko 15 zł.

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA!

Mały przegląd roweru

Przegląd zalecany przed rozpoczęciem sezonu rowerowego. Podczas przeglądu sprawdzane są wszystkie elementy odpowiadające za bezpieczne i komfortowe użytkowanie Twojego sprzętu:
  • Kasowanie luzu łożysk koła przedniego i tylnego
  • Kasowanie luzu łożysk korbowodu (z wyjątkiem suportów na łożysku maszynowym)
  • Kasowanie luzu sterów kierownicy
  • Regulacja hamulców przód i tył
  • Regulacja przerzutek przód i tył
  • Centrowanie kół przedniego i tylnego
  • Smarowanie linek hamulca i linek przerzutki przerzutek
  • Czyszczenie napędu (kaseta, łańcuch, korba, przerzutki)
  • Smarowanie łańcucha
  • Sprawdzenie i poprawienie wszystkich połączeń gwintowych
  • Kontrola ciśnienia powietrza w oponach

Duży przegląd roweru

Przegląd zalecany przed rozpoczęciem sezonu rowerowego. Podczas przeglądu sprawdzane są wszystkie elementy odpowiadające za bezpieczne i komfortowe użytkowanie Twojego roweru:
  • Mycie roweru
  • Czyszczenie napędu (łańcuch, kaseta, korba, przerzutki)
  • Konserwacja łożysk koła przedniego i tylnego
  • Konserwacja łożysk korbowodu (suportu)
  • Konserwacja sterów kierownicy
  • Regulacja hamulców
  • Regulacja przerzutek
  • Centrowanie kół
  • Smarowanie linek hamulca i przerzutek
  • Smarowanie łańcucha
  • Sprawdzenie i poprawienie wszystkich połączeń gwintowych
  • Kontrola ciśnienia powietrza w oponach

Regulacja lub wymiana przerzutki

Poprawnie wyregulowana przerzutka to nie tylko precyzyjna i bezproblemowa zmiana biegów, ale także ustawienie zakresu pracy tak aby łańcuch nie spadał z zębatek na zewnątrz ani do środka klinując się w szprychach i uniemożliwiając dalszą jazdę. Dobrze wyregulowana przerzutka to także cichsza praca napędu i dłuższa żywotność.

Centrowanie koła

Koło centruje zawsze ze zdjęta oponą na centrownicy. Podczas centrowania usuwane bicie koła na boki oraz góra-dół, poprawiny zostaje także naciąg szprych. Odpowiednio wycentrowanie koło z naciągniętymi szprychami znacznie poprawia komfort i dynamikę roweru.

Naprawa piasty

Najczęstszym uszkodzeniem piasty jest luz na łożysku. Luz z niczego się nie bierze może on być następstwem uszkodzenia stożka, bieżni, śrutów lub skrzywionej albo pękniętej osi. Bez względu na wielkość luzu jaki pojawił się na piaście koła dalsza jazda jest niebezpieczna, mało komfortowa i może prowadzić do większych uszkodzeń im szybciej luz zostanie usunięty tym lepiej.

Wymiana hamulca lub klocków

Sprawny hamulec to bezpieczeństwo. Jadąc na rowerze znacznie częściej używasz hamulca niż przerzutek, odpowiednio dobrany hamulec do Twoich potrzeb stylu jazdy zapewni Ci bezpieczeństwo i pewność ze zatrzymasz się wtedy kiedy tego potrzebujesz. Regulacja hamulca polega nie tylko na ustawieniu skoku klamki ale także na ustawieniu klocków hamulcowych względem obręczy koła lub tarczy hamulcowej. Źle ustawione klocki to nie tylko słabsze hamowanie ale także bardzo często piszczenie podczas hamowania.

Wymiana łożysk korby

W zdecydowanej większość rowerów łożysko korby to tak zwany suport na łożysku maszynowym. Element bardzo żywotny, odporny na piach i wodę z racji na zamkniętą budowę łożyska . Suport wytrzymuje kilka tysięcy kilometrów jeśli pojawi się luz na łożysku to jedyną metodą naprawy jest jego wymiana na nowy. Luz na suporcie powoduje nieprawidłową pracę przerzutek ( w szczególności przedniej) i hałaśliwą pracę. W tańszych rowerach nadal montowane są łożyska korby „wianki”. Element znacznie słabszy niż suport z łożyskiem maszynowym, często łapiący luz i hałasujący podczas pracy.

Wymiana płynu w hamulcu hydraulicznym

Płyn hamulcowy ma swoją „datę przydatności”, hamulec hydrauliczny może się też zapowietrzyć, klamka hamulca jest „miękka” lub schodzi do samego końca  - PŁYN HAMULCOWY DO WYMIANY.  Z racji na temperaturę jaka wytwarza się podczas hamowania płyn z czasem traci swoje właściwości i należy go wymienić. W hamulcach rowerowych stosuje się płyn hamulcowy mineralny (np. Shimono, Magura, Tectro) lub DOT (np. Avid, Hayes) płynów nie można mieszać, jeśli producent zaleca płyn DOT to taki też trzeba zastosować . Należy pamiętać, że podczas zalewania i odpowietrzania hamulca należy usunąć wszystkie bąbelki powietrza, nawet odrobina powietrza w układzie hamulca zaburzy jego pracę. Do poprawnego odpowietrzenia hamulca są także niezbędne odpowiednie zestawy odpowietrzające dedykowanie do konkretnego hamulca . AVID, SHIMANO, HAYES, MAGURA, TECTRO, HYGIA

Czyszczenie roweru

Mycie roweru, a także czyszczenie napędu ( łańcucha, kasety, korby, przerzutek).  Napęd do czyszczenia jest demontowany w roweru, wymywany jest cały nagromadzony brud, piach itp. Po wyczyszczeniu i wysuszeniu zakładany jest z powrotem na rower , a łańcuch smarowany odpowiednim smarem ( np. FINISCH LINE, PEDROS).

CZYSTY NAPĘD TO DŁUŻSZA ŻYWOTNOŚĆ, CICHA I PRYCYZYJNA PRACA

Przegląd amortyzatora olejowego

Podczas przeglądu amortyzator zostaje wyczyszczony ze starego oleju, wymienione są gąbki smarujące, wymieniony zostaje olej w tłumiku oraz olej smarujący lagi.

Zapraszamy do naszego serwisu!

Zadowolenie Klienta to dla nas rzecz priorytetowa, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby każde przyjęte przez nas zlecenie zostało wykonane terminowo i z zachowaniem wysokich standardów jakości.